Odată cu înfiinţarea liceului, s-a exprimat din partea Episcopiei necesitatea înfiinţării unui colegiu (internat) pentru elevii care doresc o educaţie în spirit religios. Baza materială, care a fundamentat realizarea proiectului, a fost asigurată de Msgr.Reizer Pál (1990-2002) episcop de Satu Mare. Construirea internatului a durat 4 ani (1996-2000), dar începând cu 1998 s-a dat în folosință prima aripă a clădirii. Din anul 1999 capacitatea de cazare si masă a convictului este de 120 de elevi (60 fete – 60 băieţi). Activităţile de la internat sunt coordonate de directorul şcolii şi preotul spiritual. Interesul prezentat mai ales din partea părinţilor este semn relevant al necesităţii juste a convictului.
Convictul „Szent Alajos” oferă posibilitatea desfăşurării unor programe artistice, culturale care se organizează în fiecare an şcolar (Balul Bobocilor, Sărbătorirea zilei de Moş Nicolae, Crăciunul, Carnavalul, Majoratul, etc). În perioada Postului Mare se organizează aici zile spirituale pentru fiecare clasă, iar în data de 8 decembrie se desfăşoară o zi spirituală comună profesorilor şi elevilor.
Organizăm de asemenea diverse programe pentru petrecerea timpului liber: tenis de masă, şah, biliard. Clubul destinat acestor programe dă prilejul şi iubitorilor de muzică să asculte melodii preferate, să participe la diverse jocuri pe grupe.
Organizăm de asemenea diverse programe pentru petrecerea timpului liber: tenis de masă, şah, biliard. Clubul destinat acestor programe dă prilejul şi iubitorilor de muzică să asculte melodii preferate, să participe la diverse jocuri pe grupe.
Pasionaţii de sport se pot antrena pe terenul amenajat acestei activităţii în curtea convictului. Există o bună colaborare cu biblioteca unde elevii dornici de lectură pot citi opere literare obligatorii și facultative. Capela este frecventată zilnic de elevii şi profesorii noştri în scopul comunicării cu Divinitatea. Pe lângă cazare şi masă, convictul asigură posibilitatea tuturor elevilor de a trăi în siguranţă şi confort. Educaţia oferită de noi este semnificativă prin crearea de situaţii specifice cu care elevii se vor putea reîntâlni în viaţă după încheierea procesului de şcolarizare.